Συζητάμε με το παιδί, για τα εργαλεία των συναισθημάτων. Όπως έχουμε εργαλεία για να φτιάχνουμε ότι χαλάει στο σπίτι, έτσι μπορούμε να έχουμε και εργαλεία για όταν μας δυσκολεύουν τα συναισθήματά μας!
Τα εργαλεία χωρίζονται σε:
- Εργαλεία εκτόνωσης ενέργειας (για παράδειγμα κάνω μια δουλεία σπιτιού, χτυπάω ένα μαξιλάρι, σκίζω ένα χαρτί, κάνω γυμναστική οτιδήποτε δηλαδή μπορεί να εκτονώσει την ένταση που έχει το σώμα μου εκείνη την στιγμή)
- Εργαλεία χαλάρωσης (για παράδειγμα παίρνω βαθιές ανάσες, ζωγραφίζω, ακούω μουσική, βλέπω μια ταινία, οτιδήποτε με χαλαρώνει)
- Εργαλεία σκέψης (για παράδειγμα σκέφτομαι μια όμορφη εικόνα, κάνω μια θετική σκέψη).
- Παροτρύνουμε το παιδί να φτιάξει την «εργαλειοθήκη του», συμβολίζοντας κάθε μια κατηγορία με άλλο σύμβολο (π.χ. για εκτόνωση ενέργειας θα μπορούσε να είναι ένα σφυρί).
Όποτε το παιδί βιώνει μια ένταση το παροτρύνουμε να ανατρέξει στην εργαλειοθήκη και να χρησιμοποιήσει όποιο εργαλείο θέλει, μέχρι να νιώσει πιο ήρεμο. Αφού ηρεμήσει συζητάμε τι του δημιούργησε ένταση. Με εξάσκηση, σταδιακά το παιδί θα αυτοματοποιήσει την διαδικασία!