Οι εμμονές είναι συχνές στα παιδιά με ΔΑΦ, αλλά δεν πρέπει να τις βλέπουμε πάντα ως πρόβλημα. Στην πραγματικότητα, μπορούν να γίνουν μια γέφυρα επικοινωνίας και συνεργασίας με το παιδί. Αντί να προσπαθούμε να «κόψουμε» τις εμμονές, μπορούμε να τις προσαρμόσουμε ώστε να γίνουν πιο λειτουργικές. Για παράδειγμα:
Αν ένα παιδί έχει εμμονή με τα αυτοκίνητα, μπορούμε να το βοηθήσουμε να μάθει χρώματα ή αριθμούς μέσω παιχνιδιών με αυτοκίνητα.
Αν του αρέσουν οι δεινόσαυροι, μπορούμε να το ενθαρρύνουμε να διαβάσει βιβλία ή να συμμετέχει σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες που σχετίζονται με αυτό το ενδιαφέρον.
Η κατανόηση και η υπομονή είναι το κλειδί για να μετατρέψουμε τις εμμονές σε ευκαιρίες μάθησης και σύνδεσης με το παιδί.