Για παιδιά Προσχολικής & Σχολικής ηλικίας
Για να εκπαιδεύσετε το παιδί στην αναγνώριση, κατονομασία και διαχείριση των συναισθημάτων του, μια ιδέα είναι να φτιάξετε μαζί φατσούλες με χαρτόνι που να απεικονίζουν διαφορετικά συναισθήματα (π.χ. χαρά, φόβο, άγχος, λύπη, θυμό κλπ). Μπορείτε να τις γυρίσετε ανάποδα και να διαλέγετε με τη σειρά μια στη τύχη και στη συνέχεια να προσπαθείτε να την εκφράσετε με το πρόσωπο. Για παράδειγμα, το παιδί διαλέγει τη θυμωμένη φατσούλα και προσπαθεί να την αναπαραστήσει με τις εκφράσεις του προσώπου και τις κινήσεις του σώματος του και ο γονέας μαντεύει το συναίσθημα. Στη συνέχεια, μπορείτε να μιλήσετε για το πως νιώθουμε αυτό το συναίσθημα στο σώμα μας (π.χ. νιώθω να καίει το πρόσωπο μου). Συζητήστε με το παιδί σε ποιες καταστάσεις μπορεί να νιώθει αυτό το συναίσθημα (π.χ. όταν ο φίλος μου δε μου δίνει ένα παιχνίδι). Μπορείτε και εσείς αντίστοιχα να του φέρετε παραδείγματα για το πώς καταλαβαίνετε το αντίστοιχο συναίσθημα στο σώμα σας όταν το βιώνετε και σε ποιες συνθήκες. Μπορείτε να συζητήσετε για συμπεριφορικούς τρόπους διαχείρισης αυτού του συναισθήματος (π.χ. παίρνω βαθιές ανάσες, μετράω μέχρι το 10 κλπ). Μετά, ο γονέας αναπαριστά μια φατσούλα με διαφορετικό συναίσθημα και το παιδί καλείται να μαντέψει τι νιώθει.
Ένας άλλος τρόπος είναι να φτιάξετε ένα τετράδιο όπου το κάθε δίφυλλο να αφιερώνεται σε ένα συναίσθημα. Το παιδί μπορεί να φτιάξει μια ζωγραφιά για το κάθε συναίσθημα και να ακολουθήσετε στη συνέχεια τη συζήτηση για τα συναισθήματα που αναφέρθηκε παραπάνω.
Μπορείτε να κατεβάσετε το αρχείο της δραστηριότητας εδώ!