Αυτή η δραστηριότητα σας δίνει την ευκαιρία να εξετάσετε μια συνηθισμένη αλλά συναισθηματικά φορτισμένη κατάσταση: τον αποχωρισμό ενός μικρού παιδιού από το οικείο περιβάλλον του, όταν αρχίζει να πηγαίνει στον παιδικό σταθμό. Οι ερωτήσεις που ακολουθούν θα σας καθοδηγήσουν στο να εξετάσετε διαφορετικές οπτικές και να προσεγγίσετε το θέμα με ενσυναίσθηση και δημιουργικότητα.

Υπόθεση: Ο Ηλίας είναι 2 χρονών και οι γονείς του αποφάσισαν (παρότι υπάρχει υποστήριξη από τη μητρική γιαγιά) να τον πάνε παιδικό σταθμό, θεωρώντας ότι, επειδή είναι μοναχοπαίδι, πρέπει να κοινωνικοποιηθεί.

Έχουν περάσει δυο εβδομάδες και ο Ηλίας ακόμα δυσκολεύεται πολύ να αποχωριστεί το σπίτι του το πρωί. Όταν συνειδητοποιεί ότι ετοιμάζεται για το σχολείο, κλαίει σπαρακτικά. Η μητέρα του είναι σε απόγνωση και προσπαθεί να σταματήσει το κλάμα με διάφορους τρόπους. Είτε του εξηγεί πόσο ωραία θα είναι στο σχολείο, είτε του θυμώνει, του φωνάζει και τον απειλεί, ή τέλος μπορεί να τον κρατάει σπίτι όταν πια είναι εξουθενωμένη από τις διαπραγματεύσεις.

Σκεφτείτε & απαντήστε στις ερωτήσεις

  • Εάν μπαίνατε στη θέση του Ηλία τι συναισθήματα θα είχατε και τι μπορεί να ήταν αυτό, που θα θέλατε για να νιώσετε καλύτερα;
  • Ποιες είναι οι σκέψεις σας για τους τρόπους που χρησιμοποιεί η μητέρα του Ηλία για να τον πείσει να πάει σχολείο. Τι θα μπορούσε να κάνει διαφορετικά και τι επιπλέον;
  • Πώς μπορεί ο παιδικός σταθμός και οι δασκάλες να βοηθήσουν τον Ηλία αλλά και τη μητέρα του;

 

Αφού έχετε σκεφτεί τις απαντήσεις για να δείτε κάποια σημαντικά στοιχεία σε σχέση με αυτές πατήστε εδώ.