Για παιδιά Προσχολικής (από 3 ετών) – Σχολικής & Εφηβικής ηλικίας

Είναι σημαντικό τα παιδιά να εκπαιδευτούν στην αναγνώριση, στην έκφραση και στο μοίρασμα των συναισθημάτων τους, θετικών και αρνητικών. Μια απλή καθημερινή δραστηριότητα που μπορούν να κάνουν οι γονείς με τα παιδιά και τους εφήβους είναι να μιλάνε για τα συναισθήματα που βίωσαν μέσα στη μέρα τους. Μπορούν να επιλέξουν ένα θετικό και ένα αρνητικό συναίσθημα ή μια όμορφη και μια δύσκολη στιγμή μέσα στη μέρα και να πούνε πώς τους έκανε να νιώσουν. Μπορεί να ξεκινάει ο γονέας ή το παιδί και η σειρά να εναλλάσσεται (π.χ. «σήμερα είμαι χαρούμενη γιατί στη δουλειά είχα μια ωραία συζήτηση με ένα συνάδελφο…» ή «ένιωσα λύπη που είχε κακό καιρό και δε καταφέραμε να πάμε βόλτα στη παραλία»). Η άσκηση αυτή βοηθάει στη συναισθηματική σύνδεση γονέα-παιδιού, στο μοίρασμα συναισθημάτων αλλά και στον εντοπισμό των πηγών των συναισθημάτων (του τι προκαλεί δηλαδή το κάθε συναίσθημα). Επίσης, αποτελεί έναυσμα για την έναρξη συζητήσεων σχετικά με δυσκολίες των παιδιών που προκύπτουν στη καθημερινότητα  τους και που μπορεί να μην αναφέρονταν  διαφορετικά.

Ένας επιπρόσθετος τρόπος συζήτησης για τα συναισθήματα, ιδιαίτερα για μικρότερα παιδιά,  είναι να γίνουμε «ντέντεκτιβ των συναισθημάτων των άλλων ανθρώπων», μέσω της παρατήρησης («αυτός ο σερβιτόρος φαίνεται να θύμωσε με …», «αυτό το παιδάκι φαίνεται πολύ λυπημένο γιατί του έπεσε το παιχνίδι του»).

Μπορείτε να κατεβάσετε το αρχείο της δραστηριότητας εδώ!