Οι κάρτες από τα παιχνίδια “τι είμαι’’ ή ‘’στο κεφάλι το ’χω’’ και ‘’μάντεψε ποιος’’ μπορεί να παιχτεί με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους. Ακολουθούν κάποιοι τρόποι παρακάτω
- Μπορούμε να μαζέψουμε όλες τις κάρτες σε μια στοίβα και στην συνέχεια να τις χωρίσουμε σε μικρές ‘’ομαδούλες’’ ( ομάδα φρούτων, ομάδα λαχανικών, ομάδα ρούχων, ομάδα επίπλων). Ο στόχος του παιχνιδιού είναι η κάθε κάρτα να κατηγοριοποιηθεί στην σωστή ομάδα. Δίνουμε τις κάρτες στο παιδί ανακατεμένες και μπορούμε να παίζουμε εναλλάξ μαζί του. Για να κάνουμε το παιχνίδι αυτό ακόμα πιο δύσκολο μπορούμε να βάλουμε και χρόνο, μέσα στο οποίο θα πρέπει όποιος προλάβει να ξεφορτωθεί τις κάρτες από τα χέρια του όσο γίνεται πιο γρήγορα, πριν τελειώσει ο χρόνος, βάζοντας τις όμως στην σωστή ομαδούλα κάθε φορά.
- Κρατάμε όλες τις κάρτες πάλι σε στοίβα μπροστά μας, χωρίς να βλέπει το παιδί την εικόνα και τις ρίχνουμε όσο πιο γρήγορα μπορούμε μπροστά του μία μία, προκειμένου αυτό να μας ονομάσει αυτό που βλέπει κάθε φορά. Στην συνέχεια μπορεί να γίνει και το αντίστροφο, το παιδί δηλαδή να κρατάει τις κάρτες, να τις ρίχνει όσο γίνεται πιο γρήγορα κι πρέπει εμείς να τις ονομάσουμε. Και σε αυτό το παιχνίδι μπορούμε να βάλουμε και χρόνο, έτσι ώστε όποιος πει τις περισσότερες κάρτες να είναι ο νικητής.
- Διαλέγουμε μερικές από τις κάρτες που έχει το παιχνίδι και τις ρίχνουμε στο πάτωμα με κάποια απόσταση της μίας από την άλλη. Κάθε φορά κατονομάζουμε δυο από τις κάρτες αυτές στο παιδί, το οποίο πρέπει να θυμάται την σωστή σειρά των καρτών και να πηδήξει πρώτα στην πρώτη και έπειτα στην δεύτερη. Ανάλογα με την χρονολογική ηλικία του παιδιού βάζουμε μπροστά του τόσο αριθμό καρτών (4 χρονών 4-5 κάρτες, 5 χρονών 5-6 κάρτες, 6 χρονών 6-7 κάρτες). Εφόσον το παιδί είναι καλό και θυμάται την σειρά των καρτών, αυξάνουμε τον αριθμό δίνοντας στην συνέχεια 3 κάρτες-λέξεις στην σειρά, 4 κάρτες-λέξεις κλπ. Στο παιχνίδι αυτό φυσικά μπορούμε να παίξουμε και εμείς με το παιδί, δίνοντας μας την σειρά συγκεκριμένων καρτών και κάνοντας μας όσο γίνεται πιο δύσκολο.
Η δραστηριότητα αυτή είναι κατάλληλη για παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας